چگونه یک لوگو طراحی کنیم؟ (قسمت دوم)
نوشته شده توسط : آرم

آیا تا به حال یک برند بزرگ بدون لوگو دیده اید؟ نه؟ دلیلش این است که هیچ کدام وجود ندارد. لوگو تأثیر عمده ای بر نحوه درک مشتریان از نام تجاری شما دارد. بنابراین به طور طبیعی ، شما می خواهید لوگوی شما برجسته باشد. اما چگونه به آنجا می رسید؟ برای داشتن یک لوگوی زیبا باید قواعد طراحی لوگو را رعایت کنید.

به خاطر داشته باشید اگر قصد استخدام طراح لوگو را دارید، کسی را انتخاب کنید که تمام اصول را رعایت کند.

در مقاله قبل 4 اصل طراحی لوگو را با هم مرور کردیم و امروز 3 اصل دیگر را بررسی می کنیم.

 

5. سبک طراحی خود را انتخاب کنید

اکنون که ایده روشنی از نام تجاری خود دارید و از آن الهام گرفته اید ، زمان آن رسیده است که آن را به طراحی تبدیل کنید. بسیاری از عناصر مختلف در اینجا وجود دارد ، از رنگ ها ، اشکال و گرافیک گرفته تا تایپوگرافی. جداسازی هر یک از اجزای سازنده و آنچه که می تواند برای لوگوی شما انجام دهد به شما کمک می کند تا گام به گام امور را پیش ببرید ، به جای اینکه به طور همزمان با کل طراحی غرق شوید.

 

هنگامی که به لوگو خود فکر می کنید ، اولین کاری که می خواهید انجام دهید این است که زیبایی طراحی مناسب را برای نام تجاری خود انتخاب کنید. هیچ سبکی برای همه مناسب نیست ، فقط آن چیزی است که برای مارک شما مناسب است.

 

کلاسیک

لوگوهای شیک می توانند سرگرم کننده و هیجان انگیز باشند ، اما می توانند به سرعت قدیمی به نظر برسند. یک سبک کلاسیک به شما قدرت ماندگاری بیشتری می دهد و می تواند به شما در رسیدن به مخاطبان گسترده تری کمک کند. این زیبایی آن را ساده نگه می دارد و به پالت های رنگی ، گرافیکی یا فونت های عجیب و غریب روی نمی آورد. یک سبک کلاسیک به مردم می گوید که شما قابل اعتماد و روی زمین هستید.

دلیلی وجود دارد که طراحی قدیمی و یکپارچهسازی با سیستمعامل مدتی است که مد شده است. آنها فوراً شما را به یاد گذشته می اندازند و احساسات نوستالژی عاشقانه را برمی انگیزند. یک آرم پرنعمت به مشتریان می گوید که تاریخ برای شما مهم است و هر چیزی که بفروشید درست انجام می شود. لوگوهای فرسوده و با دست نشان داده شده در پالت های قهوه ای و بژ به زیبایی این زیبایی را می پوشاند.

 

مدرن و مینیمالیستی

برندها اغلب یک سبک تمیز و مینیمالیستی را برای ارتباط با شادابی و مدرن بودن خود انتخاب می کنند. این سبک از فضای سفید زیاد ، حداقل جزئیات و خطوط ساده استفاده می کند که اغلب باعث ایجاد لوگوهای براق و براق می شود. یک سبک مینیمالیستی و مدرن به مشتریان شما نشان می دهد که مارک تجاری شما به روز ، باحال است و می داند چه چیزی مهم است.

 

سرگرم کننده و عجیب و غریب

این یک انتخاب محبوب برای مارک های دارای مشتری هدف جوان (یا جوان با قلب) است. سبک سرگرم کننده و عجیب و غریب رنگارنگ و جذاب است و اغلب از نمادها یا تصاویر برای ایجاد روحیه مثبت و دوستانه استفاده می کند. به دنبال یک طلسم عجیب یا یک تصویر شیرین بروید تا شخصیت سرگرم کننده مارک شما نمایان شود.

 

دست ساز

سبک دست ساز پیام واضحی را منتقل می کند: این مارک فردی است و نشان دهنده کیفیت دست ساز است. این سبک در ترکیب با زیبایی شناسی دیگر ، مانند پرنعمت ، به خوبی کار می کند تا پیام را به خانه برساند. اما می توان آن را با سبک های مینیمال و سرگرم کننده و همچنین ظاهری ساده و پیچیده یا روشن و جوان پسند ترکیب کرد.

 

نمی توانید فقط یکی را انتخاب کنید؟

البته این سبک ها متقابلاً منحصر به فرد نیستند: فقط آنها را با نام تجاری خود ترکیب کرده و مطابقت دهید. به عنوان مثال ، نام تجاری شما می تواند همزمان دست ساز و سرگرم کننده باشد ، کافی است نگاهی بیندازید که چگونه لوگوی عجیب و مصور The Crafting Cactus آن را از بین می برد.

 

6. نوع مناسب لوگو را پیدا کنید

علاوه بر سبک کلی ، 7 نوع آرم اصلی وجود دارد که می توانید هنگام ایجاد لوگو خود از بین آنها انتخاب کنید. شما می توانید یکی را انتخاب کنید که مناسب نام شرکت شما یا زیبایی کلی آن باشد یا آنها را با یکدیگر ترکیب کنید تا چیزی منحصر به فرد ایجاد کنید.

علامت های حروف (یا آرم های تک نگاره)

آرم های Lettermark می توانند برای ساده سازی لوگوی شرکت شما عالی باشند ، به خصوص اگر نام شما بسیار طولانی باشد یا به سختی به خاطر سپرده شود. بسیاری از مشاغل انتخاب می کنند که با حروف اول کار کنند ، فقط به HP ، CNN یا H&M فکر کنید. این تک نگاره ها می توانند برای لوگوهای مینیمالیستی عالی باشند ، اما به یاد داشته باشید که آنها در بیان موضوع کسب و کار شما چندان خوب نیستند.

 

علامت کلمات (یا انواع لوگو)

علامت کلمات یک راه بسیار ساده برای استفاده از نام شرکت شما به عنوان لوگو است. برای اهمیت دادن به شخصیت و شناخت آنها ، همه آنها درباره تایپوگرافی هستند - فقط به لوگوی علامت کلمه برای ONE نگاه کنید. اگر نام تجاری خوبی برای نام تجاری خود دارید ، این می تواند راهی عالی برای قرار دادن آن در پیش زمینه باشد.

علائم تصویری (یا نمادهای لوگو)

علائم تصویری یا نمادهای لوگو همان چیزی است که ما هنگام شنیدن کلمه "لوگو" به آن فکر می کنیم. آنها تصاویری نمادین هستند که به راحتی قابل تشخیص هستند و نشان دهنده نام تجاری شما با یک تصویر هستند. شما می توانید چیزی ساده تر یا پیچیده تر انتخاب کنید ، اما مطمئن شوید که نمادی را انتخاب می کنید که ارتباط منحصر به فردی با نام تجاری شما ایجاد می کند. اغلب اینها با یک علامت کلمه جفت می شوند (بله می دانید ، بنابراین مشتریان نام شما را می دانند ... حداقل تا زمانی که از نظر تشخیص نام تجاری با Apple و Target همسو باشید).

 

علائم لوگو انتزاعی

به جای یک نماد قابل تشخیص ، علائم لوگو انتزاعی اشکال هندسی هستند که ارتباط فوری با یک تصویر موجود ایجاد نمی کنند ، اما چیزی کاملاً جدید برای نام تجاری شما ایجاد می کنند. یک علامت لوگو انتزاعی تجارت شما را به نمادی متمرکز می کند که واقعاً مختص شماست. لوگوی Printy نشان می دهد که یک نماد انتزاعی چقدر مدرن به نظر می رسد ، در حالی که دارای شخصیت زیادی در همان زمان است. اگر می خواهید لوگوی انتزاعی شما حالت یا احساس خاصی ایجاد کند ، معانی اشکال مختلف آرم هندسی را بیابید.

 

طلسم

آرم های طلسم راهی سرگرم کننده برای نشان دادن شخصیت به نام تجاری شما هستند. آنها اغلب شخصیت های رنگارنگ و کارتونی هستند که تجارت شما را به شیوه ای دوستانه و خانوادگی نشان می دهد ، مانند Gadget Mole شاد بالا.

علامت ترکیبی

یک علامت ترکیبی دقیقاً همان چیزی را که روی قلع می گوید انجام می دهد: یک نماد را با یک علامت کلمه ترکیب می کند تا یک آرم به راحتی قابل تشخیص ایجاد شود. نام تجاری یا در کنار نماد قرار می گیرد ، یا در عنصر گرافیکی یکپارچه شده است ، همانطور که طراحان لودیبس با لوگوی Brite Side نشان می دهند. مردم هر دو عنصر را با نام تجاری شما مرتبط می کنند ، که به شما امکان می دهد از آنها به تنهایی یا با هم استفاده کنید.

 

نشان

مشابه علائم ترکیبی ، لوگوهای نماد نیز اغلب ترکیبی از عناصر کلمه و تصویر هستند. آنها معمولاً متنی هستند که در نماد یا نمادی ادغام شده اند ، مانند نشان ها ، مهرها و تاج ها. نشان فانوس دریایی راکول نشان می دهد که چگونه این اشکال سنتی می تواند ظاهری قدیمی و کلاسیک به شما بدهد.

 

7. به رنگ توجه کنید

رنگها می توانند معانی مختلفی داشته باشند. روانشناسی رنگها پیچیده است ، اما برای کوتاه نگه داشتن آن ، رنگها احساسات و ایده های خاصی را به خود اختصاص می دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نظریه رنگ ، حتماً این راهنمای عمیق در مورد رنگ لوگو و معانی آنها را بررسی کنید.

قرمز: قرمز مخفف هیجان ، شور و عصبانیت است. اگر نام تجاری شما بلند ، جوان و می خواهد برجسته باشد ، انتخاب بسیار خوبی است.

نارنجی: نارنجی بسیار کمتر از قرمز استفاده می شود اما به همان اندازه پر انرژی است. این رنگ پر جنب و جوش ، نشاط آور و بازیگوش است.

زرد: اگر می خواهید در دسترس و دوستانه به نظر برسید ، رنگ زرد انتخاب درستی است. این انرژی شاد ، مقرون به صرفه و جوان را به شما می دهد.

سبز: رنگ سبز بسیار متنوع است و می تواند واقعاً برای هر مارکی کار کند. این به ویژه برای هر کسی که می خواهد ارتباطی با طبیعت برقرار کند مناسب است.

آبی: آبی یک انتخاب بسیار کلاسیک و رایج است. آرام بخش و خنک است و نماد اعتماد و بلوغ است.

بنفش: رنگ بنفش می تواند بلیط شما برای لوکس جلوه دادن باشد. بسته به سایه ، بنفش می تواند مرموز ، التقاطی یا زنانه باشد.

صورتی: اگر به دنبال دخترانه هستید ، هیچ چیز بهتر از صورتی عمل نمی کند. اما این همه ماجرا نیست! با سایه هایی مانند رز پاستلی ، صورتی هزار ساله یا نئون سرخابی ، صورتی می تواند به لوگوی شما جلوه ای بزرگ و خنک ، اما همچنان جوان و زنانه بدهد.

قهوه ای: قهوه ای ممکن است در ابتدا به عنوان یک انتخاب رنگ عجیب به نظر برسد ، اما برای لوگوهای قدیمی و مردانه کاملاً مناسب عمل می کند. این می تواند ظاهری دست ساز ، منحصر به فرد و قدیمی به برند شما ببخشد.

مشکی: اگر به دنبال ظاهری براق ، مدرن و مجلل هستید ، رنگ مشکی یک انتخاب عالی خواهد بود. اگر می خواهید ساده باشید ، یک لوگوی مینیمالیستی سیاه و سفید راهی است.

سفید: آیا می خواهید لوگوی شما تمیز ، مدرن و مینیمالیستی به نظر برسد؟ از رنگ سفید زیادی در لوگوی خود استفاده کنید. به عنوان یک رنگ خنثی ، در ترکیب با همه رنگ های دیگر عمل می کند ، اما لمسی تمیز ، جوان و اقتصادی به آن می افزاید.

خاکستری: اگر می خواهید به یک ظاهر بالغ ، کلاسیک و جدی برسید ، خاکستری رنگ نهایی است. سایه های تیره اسرارآمیزتر به نظر می رسند ، در حالی که سایه های روشن تر در دسترس هستند.

 

منبع: https://99designs.com/blog/logo-branding/how-to-design-logo/

 





:: بازدید از این مطلب : 1106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: